Редовните патнички возови започнаа да возат низ новиот алпски железнички тунел Ченери во Швајцарија, долг 15,4 км.

Државната швајцарска федерална железница го опиша почетокот на редовните патнички услуги преку Ченери како „почеток на новата ера за европска мобилност“.

Возот Еуросити на релација Цирих – Кјасо беше првиот што помина низ новиот тунел. Патниците со снимено радио обраќање ги пречека претседателот на земјата Симонета Сомаруга, која изрази срдечна благодарност до населението кое го овозможи проектот.

Тунелот Ченери беше отворен на 4 септември годинава, но до денес патничките возови поминуваа низ него во тест режим. Новата рута овозможува патувањето помеѓу Лозана и Лугано да се скрати за 18 минути, а помеѓу Цирих и Милано – за 23 минути. Товарниот сообраќај исто така ќе биде профитабилен, бидејќи времето на патување помеѓу пристаништата во Ротердам и Милано ќе се намали за околу два часа.

Линијата НЕАТ се однесува на таканаречените рамни линии, т.е. има мал наклон, што им овозможува на возовите да развиваат поголема брзина и да ги движат товарните возови со поголема количина на товар. Изградбата на тунелот траеше 12 години и чинеше 3,6 милијарди франци. Секојдневно можат да поминат 170 товарни и 180 патнички возови. Вкупно 22,8 милијарди франци беа инвестирани во линијата НЕАТ на која има неколку тунели, а најскапа е изградбата на тунелот кај Сент Готахард – над 12 милијарди франци.